fredag 12 september 2014

Sadelprovning

 
Vi har lånat hem en County Competitor 17" W för att testa och se om den passar först och främst Hera men även yngre hästar som inte riktigt breddat sig fram ännu. Varför vi har lånat hem en County Competitor är för att vi har en sedan tidigare, men som är XW i bomvidden. Countyn är kanonskön, gett bra stöd och har legat bra och fungerat på alla våra hästar... tills Hera. Våran sadel är för bred för hennes något smalare rygg, så den åker bara fram.
Jag for iväg en sväng och red efter vägen för att testa den vi nu lånat hem och den var skön - kändes precis som att sitta i vår gamla! Men jag är lite tveksam för det känns som om den inte riktigt vill ligga på plats utan bara smita fram och lägga sig över bogbladen. När jag la upp den på Hera i stallet och bara tittade tidigare i veckan så såg bomvidden bra ut men i övrigt så stämde inte riktigt passformen. Jag ska ta och provrida i sadeln imorgon igen men jag tvivlar att det blir någon sadelaffär denna gång, vilket känns tråkigt när det är en fin sadel! Vi får se om vi ber Karin, som är sadelutprovare, att komma upp med ett gäng sadlar så vi får prova oss fram i sadeldjungeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar